Rozhovor s #69!

Rozhovor s Tomášem Hrabcem

Tomáš, "Yoghurt", #69... to je jeden ze zakladatelů a dlouholetá opora našeho týmu. Vyzpovídali jsme ho :-)

Jak dlouho už hraješ za Critters?

Za Critters hraju už od jeho založení, kdy jsme to s Jirkou Brunclíkem dali celý dohromady. Náš tým je pro mě srdcovka. Hrajeme letos 13. sezonu, takže už jsem 13 krásných let s týmem.

Se 157 starty patříš už mezi veterány týmu. Na kolik se ještě cítíš sezon?

Tak nejen počtem startů, ale už i věkem jsem veterán. Řekl bych, že ale zraju jako víno. V posledních letech se mi hraje o dost lépe než dříve. Je to určitě tím, že jsem zhubl a změnil přístup k životu. Pokud mi to zdraví dovolí, budu hrát co nejdéle to půjde.

Nehraješ se standardní "kulatou" florbalkou. Prozraď, s jakou hraješ a proč?

Ano, hraju s nestandardní hranatou florbalkou, která mi naprosto vyhovuje při vedení míčku a hlavně při střele "golfákem". Kluci říkají, že mám jednu z nejsilnějších střel v týmu. Dlouho jsem ji piloval a hranaté držení florbalky mi v tom pomohlo. Na začátku jsem hrál s Excelkou f80, ale oblíbil jsem si nakonec Fatpipe beat, která je skvělá do ruky a perfektní na střelu. Má i lepší čepel, prostě zatím TOP. Odborníci ale říkají, že brzy tento typ držení úplně vymizí a zbyde jen lehký ovál... Tak potom to možná pověsím na hřebík :-D.

Spoluhráči ti říkají přezdívkou YOGHURT. Jak to vzniklo?

Takhe přezdívka se se mnou veze už opravdu dlouho. Řekl bych, že možná už 25 let. Do týmu už jsem s ní přišel. Kamarádi, se ktekrými jsem klub zakládal, už mě tak znali. Možná ani někteří nevěděli, jaké je mé křestní jméno :-). Yoghurt bylo asi chytlavé pro všechny :-) Pokud si správně vzpomínám, přezdívka vznikla se sloučením alkoholu a filmu Hvězdné války naruby. Tam byl Yoda právě Yoghurt a já v jisté době při požití neurčitého množství alkoholu byl stejně moudrej jako on :-)

S kým nejraději hraješ v lajně?

Jsem přizpůsobivej, ale nejraději hraju určitě s kápem, spoluzakladatelem a kamarádem na prvním místě, Jirkou Brunclíkem. On je neuvěřitelnej motor jak dopředu tak dozadu a to mě žene a motivuje. Nic vypustí. Navíc máme stejnej humor a dlouho se známe. Jinak máme teď skvělej tým, takže rád hraju se všemi. No a ještě je třeba zmínit našeho navrátilce v podobě naší golmanky Lenky. Ta vnáší do naší hry přehled a pěkně si nás tam z brány srovnává do latě. Je to naprostá jistota v bráně a je pro každou srandu.

Raději bráníš nebo útočíš?

Určitě raději útočím. Nevadí mi ale ani bránit. Ono v tom trojkovém florbalu během hry vystřídáte stejně všechny pozice. Považuji se ale spíše za střelce než tvořitele hry. K tomu rád využívám svoji oblíbenou střelu golfákem. Když jsem vzadu, stejně se snažím dostat do útoku, abych mohl skórovat.

Oblíbený soupeř?

Nemám vyloženě oblíbeného soupeře jako tým. Beru to tak, že je pro mě oblíbený soupeř každý tým, se kterým se dá odehrát kvalitní zápas bez zbytečných faulů, nadávek, emocí a bez honění ega, jak tomu občas bývá. Mladí, běhaví, bez úcty a respektu... takové já přesně nemám rád. Tihle patří jinam.

Na co rád vzpomínáš?
Za těch 13 let je opravdu spousta vzpomínek. Nejvíc ale asi stejně vzpomíná na okamžik, kdy sedíme s kamarádama u pivka a dostaneme ten nápad založit tým a zahrát si nějakou soutěž. Název našeho týmu byl asi nejvtipnější. Rád také vzpomínám na takzvané utužovací týmové akce. Byli jsme párkrát na chatě, na bowlingu, v hospodě atd. Tam je vždy fajn atmosféra.
 
Jak vidíš letošní sezonu?
Letos to vidím velmi slibně. Chtěl bych, abychom postoupili do play off, aby byla sezona delší a zahráli jsme si více zápasů. I když odešlo pár hráčů, pár jiných se zase do týmu vrátilo nebo přišli noví. Řekl bych, že si všichni sedli jak herně tak lidsky. To je základ pro to, aby tým šlapal jak má. V kabině musí být pohoda.
 
Máš malou dcerku. Změnil si práci. Jak těžké je najít si čas na trénink a TD?
Tak právě změna práce vedla k více času na trénink a hlavně i TD.  Práce barmana mi dřív moc neumožňovala účast na TD. Vstávání bylo náročné. O víkendech vstávat po noční je peklo. Často jsem musel vynechávat TD, kde se hrálo ráno a hrál jen ty, které měly odpolední termíny. Tréninky jsem mohl jen každý druhý týden. Z toho pramenila i horší fyzička. Teď jsem určitě spokojený. Stíhám vše co chci. Také bych rád zmínil moji dokonalou ženu, která jede na stejné vlně. Je to velká sportovkyně a vycházíme si v těchto ohledech vstříc. S dcerkou problémy žádné nejsou. Jsou jí už 4 roky a často se nějakého florbalu buď se mnou nebo s mamkou zúčastní. Vypadá, že jí to moc baví a brzy jí na nějaký florbal přihlásím. Doma si často pinkáme. Musíme to vyzkoušet.
 
Proč nosíš na dresu právě číslo #69?
Tohle číslo mám opravdu rád. Je hned o jedno za číslem, které nosil Jarda Jágr :-) ... Ale popravdě, když položíte tohle číslo naležato, vyjadřuje symbol mého znamení - raka. Přirostlo ke mně už od malička, co mi to někdo pověděl....
 
Takže to je ode mě vše. Díky za pokec Tome a ať se nám letos daří! Critters PiXo!!! Hej!!!